Patch 1.2 preview
The balance changes in our next patch will primarily focus on improving the zerg.
Here are a few of the changes we currently have planned:
We're increasing roach range. This will allow roaches to be more effective in large groups, giving the zerg more options in the mid to end game.
Fungal Growth will now prevent Blink, which will give zerg a way to stop endlessly Blinking stalkers which can be very challenging to deal with in large numbers.
The Barracks are going to require a Supply Depot, which will impact a lot of early terran reaper pushes.
The reaper speed upgrade will require the Factory, which is meant to weaken a lot of the early terran reaper attacks that dominate so many matches, especially in team games.
We're making a number of increases to the health of zerg buildings, which will make the very vulnerable zerg technology structures more resistant to raids. We don’t expect these hit point changes to have a super significant impact on the game, but the current numbers felt way too low.
Se nella prima patch hanno aiutato zerg nerfando ciò che gli da piu noia, ovvero reaper e zealot push, adesso si potenzia ciò che ci piace di meno, come roach ed edifici.
Non basta che le roach siano già buone (ho visto replay di gente vincere di mono roach), dobbiamo pure uppargli il range, in più, visto che gli edifici zerg sono importanti perchè killandone 1 si stoppa la produz, aumentiamone gli hp, come se nessuno si fosse accorto che ne basta uno per switchare la produzione -.-
il fungal poi bloccherà il blink... t.t
Per fare la rax adesso servirà un supply (perchè allora allo zerg nn mettiamo 2 lord minimi per la pool?) per evitare cheese come proxy reaper o rauder (vero manu? XD) e l'up della speed dei reaper richederà la factory, si perchè è cosa nota che i reaper sono pericolossisimi dal middle game in poi...
Ma la cosa bella in tutto ciò è che la blizz ha riportato le stats di % nelle varie leghe!!
esaminiamo quella che più ci interessa, ovvero la diamond:
Win % in Diamond (accounting for player skill)
49.6% win rate for Protoss when fighting Terran.
52.8% win rate for Protoss when fighting Zerg.
49.6% win rate for Terran when fighting Zerg.
per pochi punti Terran>Protoss! debbo dire che effettivamente on tvp mi trovo abbastanza a mio agio, ma sono solo 0.4% di differenza, balance quasi perfetto!
per i soliti punti Zerg>Terran! e qui casca l'asino: perchè potenzi le roach?? roaaar!!! Perchè per i miseri 0.4% del tvp non fai niente e qui si??
per ben 2.8% Protoss>Zerg!! non ho abbastanza dati per fare una valutazione oggettiva, sarà per questo che la blizz buffa le roach? vedremo...